Inicjatywa w pracy może być bardzo dobrze postrzegana przez pracodawcę czy kolegów z zespołu, choć nie jest to standardem, bo z pewnością zdarzają się miejsca pracy, w których jakiekolwiek wychylenie się przed szereg będzie skutkować jedynie narzekaniem czy wręcz naganą. Komfortowe środowisko pracy jest jednak bardzo ważnym czynnikiem, który może mieć ogromny wpływ na motywację wewnętrzną pracownika.
Własna inicjatywa – inicjatywa w pracy
Zawsze warto być osobą, która poza zauważaniem błędów, wciela w czym to, o czy mówi. Jeśli więc na przykład permanentnie ty i twoi znajomi z pracy musicie, przykładowo, spożywać zimne posiłki, ponieważ biuro nie dysponuje mikrofalą, zrób ankietę pracowniczą i przedstaw jej wyniki szefowi, informując go o potrzebie zakupienia nowego sprzętu, który podniesie poziom zadowolenia z miejsca pracy. Inicjatywa własne może dotyczyć niewielkich rzeczy, które jednak są ważne i mogą być źródłem niezadowolenia – zawsze warto je zmieniać i wychodzić z pomysłami. Takie prospołeczne zaangażowanie sprawia, że ludzie będą również bardziej przyjaźnie do siebie nastawieni i chętniej będą działać wspólnie.