Plecaki uczniowskie muszą pomieścić podręczniki, zeszyty ćwiczeń, strój sportowy i drugie śniadanie. Ważnym jest, aby nie przeciążać kręgosłupa młodego człowieka, pozwalając mu na zrównoważony rozwój. Powszechne stały się tornistry – walizki zaopatrzone w kółka. Część szkół umożliwiło pozostawianie książek w szkole, inne wzorem rozwiązań za oceanu zaoferowały każdy z uczniów własną zamykaną szafkę. Istotniejszym od sposoby transportu czy przechowywania podręczników jest ich zawartość.
Idealne opracowanie podstawy programowej
Dostępne na rynku pozycje wydawnicze mają swoich zwolenników i krytyków. Każda ze szkół na podstawie określonych kryterium decyduje o najbardziej optymalnym rozwiązaniu dla swoich uczniów. Wydawnictwa edukacyjne mają możliwość promowania swoich publikacji.
Nawiązanie współpracy wydawnictwa z placówką oświatową jest niezwykle istotne zarówno dla szkoły, jak producenta. Placówka oświatowa może liczyć na rabaty na wybrane pozycję, darmowe podręczniki dla nauczycieli oraz bezpłatną dostawę zamówionych elementarzy. Wydawnictwa edukacyjne w znacznym stopniu dzięki odpowiedniej strategii marketingowej mają szanse na osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku. Promocja swoich podręczników w szkołach pozwala kadrze na zapoznanie się z marką i ocenę merytoryczną publikacji. Nie bez znaczenia pozostaje cena książki, estetyka, forma wydruku i proponowany format.
Forma przekazywanej w elementarzach wiedzy musi być przystępna i atrakcyjna dla ucznia. Wykorzystane ilustrację adekwatne do przedstawianej tematyki i zachęcające do odczytania kolejnych stron.